Ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά κατέθεσε η τομέαρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου, με την οποία ζητά απαντήσεις στα εξής θέματα:
1. Προβλέπεται στην εγκύκλιο δικαίωμα λήψης ειδικής άδειας προκειμένου οι υποψήφιοι διευθυντές να επισκεφθούν τα σχολεία στα οποία έχουν θέσει υποψηφιότητα. Δεδομένου ότι παράλληλα με τη διαδικασία εκλογής διευθυντών θα λαμβάνουν χώρα οι ενδοσχολικές εξετάσεις, με ποιον τρόπο θα γίνει η αναπλήρωση των ως άνω υποψήφιων διευθυντών στην περίπτωση που αυτοί είναι επιτηρητές ή εισηγητές στις ενδοσχολικές εξετάσεις; Ως τι θα λογίζεται η ανωτέρω σχετική άδεια;
2. Πέρα από τον προφανή αντιεκπαιδευτικό και αντιαισθητικό χαρακτήρα της «προεκλογικής» δραστηριότητας των υποψηφίων εντός του σχολείου, που προβλέπει η εγκύκλιος, αφήνεται αρρύθμιστο και ανεξέλεγκτο το πότε θα γίνονται οι «προεκλογικές» ομιλίες των υποψηφίων. Θα γίνονται στα διαλείμματα; Μετά το πέρας του ωραρίου; Ή μήπως περνώντας από τάξη σε τάξη;
3. Η τριήμερη προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι ανεπαρκής και θα συνεπιφέρει την απώλεια του δικαιώματος συμμετοχής εκπαιδευτικών που δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση εμπρόθεσμα. Ποια σκοπιμότητα δικαιολογεί τη βιασύνη αυτή;
4. Για ποιο λόγο δεν εξειδικεύονται τα κριτήρια επιλογής του διευθυντή και υποδιευθυντή από τα υπηρεσιακά συμβούλια, σε περίπτωση ατελέσφορης εκλογικής διαδικασίας;
5. Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κριτηρίων τα οποία υποτίθεται ότι λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή του κατάλληλου υποψηφίου από τους εκπαιδευτικούς, από τη στιγμή που η ψήφος είναι μυστική και δεν αιτιολογείται;
6. Τέλος, επειδή δήθεν κόπτεστε για το κράτος δικαίου, μήπως θα έπρεπε πριν εκδοθεί η εγκύκλιος να έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση στην οποία στηρίζεται;
Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Η ιδεοληπτική εμμονή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας το οδηγεί να αγνοεί τα φλέγοντα ζητήματα της εκπαίδευσης και να αναλώνεται στην εκλογή διευθυντών με την έκδοση της από 19/05/2015 σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επέλεξε αντί ενός κλίματος αρμονίας και συναδελφικότητας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, την πολιτική της ανθρωποφαγίας, του διχασμού και της συνδικαλιστικοποίησης της εκπαίδευσης, της οποίας τα αποτελέσματα θα φανούν με την λήξη της σχολικής χρονιάς αλλά πολύ περισσότερο με την έναρξη της νέας, το Σεπτέμβρη του 2015.
Δυστυχώς, όμως, η διαχειριστική ανεπάρκεια και αναποτελεσματικότητα που επιδεικνύει ακόμη και στο πεδίο της εφαρμογής των νέων μέτρων είναι τέτοια που επιτείνει την ανασφάλεια δικαίου και προκαλεί εύλογα ερωτηματικά στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Από την αντιμεταρρύθμιση, δηλαδή, σε ιδεολογικό επίπεδο βαδίζουμε ολοταχώς στη διάλυση σε πρακτικό επίπεδο.
Η ιδεοληπτική εμμονή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας το οδηγεί να αγνοεί τα φλέγοντα ζητήματα της εκπαίδευσης και να αναλώνεται στην εκλογή διευθυντών με την έκδοση της από 19/05/2015 σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επέλεξε αντί ενός κλίματος αρμονίας και συναδελφικότητας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, την πολιτική της ανθρωποφαγίας, του διχασμού και της συνδικαλιστικοποίησης της εκπαίδευσης, της οποίας τα αποτελέσματα θα φανούν με την λήξη της σχολικής χρονιάς αλλά πολύ περισσότερο με την έναρξη της νέας, το Σεπτέμβρη του 2015.
Δυστυχώς, όμως, η διαχειριστική ανεπάρκεια και αναποτελεσματικότητα που επιδεικνύει ακόμη και στο πεδίο της εφαρμογής των νέων μέτρων είναι τέτοια που επιτείνει την ανασφάλεια δικαίου και προκαλεί εύλογα ερωτηματικά στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Από την αντιμεταρρύθμιση, δηλαδή, σε ιδεολογικό επίπεδο βαδίζουμε ολοταχώς στη διάλυση σε πρακτικό επίπεδο.
Κατόπιν αυτών, σε ότι αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία, ερωτάστε:
7. Προβλέπεται στην εγκύκλιο δικαίωμα λήψης ειδικής άδειας προκειμένου οι υποψήφιοι διευθυντές να επισκεφθούν τα σχολεία στα οποία έχουν θέσει υποψηφιότητα. Δεδομένου ότι παράλληλα με τη διαδικασία εκλογής διευθυντών θα λαμβάνουν χώρα οι ενδοσχολικές εξετάσεις, με ποιον τρόπο θα γίνει η αναπλήρωση των ως άνω υποψήφιων διευθυντών στην περίπτωση που αυτοί είναι επιτηρητές ή εισηγητές στις ενδοσχολικές εξετάσεις; Ως τι θα λογίζεται η ανωτέρω σχετική άδεια;
8. Πέρα από τον προφανή αντιεκπαιδευτικό και αντιαισθητικό χαρακτήρα της «προεκλογικής» δραστηριότητας των υποψηφίων εντός του σχολείου, που προβλέπει η εγκύκλιος, αφήνεται αρρύθμιστο και ανεξέλεγκτο το πότε θα γίνονται οι «προεκλογικές» ομιλίες των υποψηφίων. Θα γίνονται στα διαλείμματα; Μετά το πέρας του ωραρίου; Ή μήπως περνώντας από τάξη σε τάξη;
7. Προβλέπεται στην εγκύκλιο δικαίωμα λήψης ειδικής άδειας προκειμένου οι υποψήφιοι διευθυντές να επισκεφθούν τα σχολεία στα οποία έχουν θέσει υποψηφιότητα. Δεδομένου ότι παράλληλα με τη διαδικασία εκλογής διευθυντών θα λαμβάνουν χώρα οι ενδοσχολικές εξετάσεις, με ποιον τρόπο θα γίνει η αναπλήρωση των ως άνω υποψήφιων διευθυντών στην περίπτωση που αυτοί είναι επιτηρητές ή εισηγητές στις ενδοσχολικές εξετάσεις; Ως τι θα λογίζεται η ανωτέρω σχετική άδεια;
8. Πέρα από τον προφανή αντιεκπαιδευτικό και αντιαισθητικό χαρακτήρα της «προεκλογικής» δραστηριότητας των υποψηφίων εντός του σχολείου, που προβλέπει η εγκύκλιος, αφήνεται αρρύθμιστο και ανεξέλεγκτο το πότε θα γίνονται οι «προεκλογικές» ομιλίες των υποψηφίων. Θα γίνονται στα διαλείμματα; Μετά το πέρας του ωραρίου; Ή μήπως περνώντας από τάξη σε τάξη;
Σε ότι αφορά το έλλειμμα αξιοκρατίας, ερωτάστε:
9. Η τριήμερη προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι ανεπαρκής και θα συνεπιφέρει την απώλεια του δικαιώματος συμμετοχής εκπαιδευτικών που δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση εμπρόθεσμα. Ποια σκοπιμότητα δικαιολογεί τη βιασύνη αυτή;
10. Για ποιο λόγο δεν εξειδικεύονται τα κριτήρια επιλογής του διευθυντή και υποδιευθυντή από τα υπηρεσιακά συμβούλια, σε περίπτωση ατελέσφορης εκλογικής διαδικασίας;
11. Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κριτηρίων τα οποία υποτίθεται ότι λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή του κατάλληλου υποψηφίου από τους εκπαιδευτικούς, από τη στιγμή που η ψήφος είναι μυστική και δεν αιτιολογείται;
12. Τέλος, επειδή δήθεν κόπτεστε για το κράτος δικαίου, μήπως θα έπρεπε πριν εκδοθεί η εγκύκλιος να έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση στην οποία στηρίζεται;
9. Η τριήμερη προθεσμία υποβολής αιτήσεων είναι ανεπαρκής και θα συνεπιφέρει την απώλεια του δικαιώματος συμμετοχής εκπαιδευτικών που δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση εμπρόθεσμα. Ποια σκοπιμότητα δικαιολογεί τη βιασύνη αυτή;
10. Για ποιο λόγο δεν εξειδικεύονται τα κριτήρια επιλογής του διευθυντή και υποδιευθυντή από τα υπηρεσιακά συμβούλια, σε περίπτωση ατελέσφορης εκλογικής διαδικασίας;
11. Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κριτηρίων τα οποία υποτίθεται ότι λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή του κατάλληλου υποψηφίου από τους εκπαιδευτικούς, από τη στιγμή που η ψήφος είναι μυστική και δεν αιτιολογείται;
12. Τέλος, επειδή δήθεν κόπτεστε για το κράτος δικαίου, μήπως θα έπρεπε πριν εκδοθεί η εγκύκλιος να έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση στην οποία στηρίζεται;
Η ερωτώσα βουλευτής
Εύη Χριστοφιλοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ