Σε εξέλιξη είναι η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά στην Παιδεία, η συζήτηση του οποίου δεν θα γίνει με τη μορφή του κατεπείγοντος και η ψήφισή του σήμερα, αλλά την Τρίτη (επί της αρχής και επί των άρθρων), ύστερα από αιτήματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να δοθεί περισσότερος χρόνος.
Οι αλλαγές αφορούν στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων από το σχολικό έτος 2015-2016, στη διάκριση των προτύπων από τα πειραματικά σχολεία, καθώς επίσης και στις αλλαγές στη διαδικασία επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές, προϊστάμενοι σχολικών μονάδων και διευθυντές εκπαίδευσης).
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, παρουσιάζοντας από το βήμα της Βουλής το νομοσχέδιο, τόνισε ότι «η κυβέρνηση ανέλαβε στο μέσο της χρονιάς και κλήθηκε να αντιμετωπίσει προβλήματα. Αυτό υπαγόρευσε την καθυστέρηση όσον αφορά στην επεξεργασία σημείων που θέλαμε να αλλάξουμε. Να ομολογήσω ότι θα θέλαμε να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση στη διαβούλευση και στην ανταλλαγή απόψεων».
Σημείωσε ότι «μένουμε πιστοί στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, για τις οποίες ψηφιστήκαμε από τον ελληνικό λαό, όπως για την επανασύσταση των ειδικοτήτων εκπαίδευσης, για την επαναφορά των καθηγητών που ήταν σε διαθεσιμότητα και είχαν απολυθεί και άλλα ζητήματα».
Με το σημερινό νομοσχέδιο, όπως τόνισε, κάνουμε μία μεγάλη αλλαγή προς την κατεύθυνση της δυνατότητας όσων γίνεται περισσότερων παιδιών να σπουδάσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Θα έλεγα ότι κάνουμε δικαιότερο το σύστημα και διευρύνουμε τις επιλογές του» ανέφερε χαρακτηριστικά
Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος ανέφερε ότι η κυβέρνηση απέδειξε ότι πραγματικά ότι ακούει. «Παρότι οι χρόνοι είναι ασφυκτικοί και το γνωρίζουν οι συνάδελφοι ότι το ΦΕΚ θα πρέπει το αργότερο μέχρι τις 13 Μαΐου να έχει βγει για θέματα που σχετίζονται με τις επείγουσες ρυθμίσεις, ο υπουργός σήμερα και ο αναπληρωτής υπουργός αποδέχονται την ανάγκη να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση. Και δείχνει υψηλό δημοκρατικό φρόνημα και δημοκρατική συνείδηση».
Με στόχο την παροχή περισσότερων διεξόδων στους υποψηφίους της επόμενης σχολικής χρονιάς, αλλά και στο μη αιφνιδιασμό τους με μέτρα που θα ανέτρεπαν τον προγραμματισμό τους, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στις παρακάτω ρυθμίσεις:
Στις εξετάσεις εισαγωγής του σχολικού έτους 2015-2016 δίνονται στους μαθητές και στις μαθήτριες οι εξής δυνατότητες:
α) Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα και να είναι υποψήφιοι σε ένα μόνο επιστημονικό πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής.
β) Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο επιστημονικό πεδίο, αν επιλέξουν και ένα 5ο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από τρία επιστημονικά πεδία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ