Σημαντικά Νέα

ΠΕΓΔΥ: Μεγάλο πλήγμα για τον Έλληνα κτηνοτρόφο η αναγκαστική πρόσληψη ιδιώτη κτηνίατρου εκτροφής

ΠΕΓΔΥ: Μεγάλο πλήγμα για τον Έλληνα κτηνοτρόφο η αναγκαστική πρόσληψη ιδιώτη κτηνίατρου εκτροφής
«Την στιγμή που στη χώρα μας υπάρχει η «ωρολογιακή βόμβα» της ευλογιάς, το ΥπΑΑΤ αποφάσισε να επιβάλει στους κτηνοτρόφους τον ιδιώτη «κτηνίατρο εκτροφής», με άρθρα που συμπεριέλαβε μετά τη δημόσια διαβούλευση στο κυρωτικό σχέδιο νόμου του ΥπΑΑΤ και μάλιστα εν κρυπτώ χωρίς να μας ενημερώσει», καταγγέλλει στον ΑγροΤύπο η κ. Μήνα Μπόρη, πρόεδρος στην Πανελλήνια .....  
Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΓΔΥ). «Το ΥπΑΑΤ δεν έχει καταλάβει το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αιγοπροβατοτρόφοι. Ο «κτηνίατρος εκτροφής» ουσιαστικά καταργεί το δημόσιο χαρακτήρα του κτηνιατρικού επαγγέλματος στους τομείς εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου, ευζωίας και επισήμων ελέγχων. Αντί η εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου να αποτελεί πρόβλημα που απαιτεί εθνική στρατηγική για την αντιμετώπισή του, σταδιακά θα μετατραπεί σε πρόβλημα καθενός μεμονωμένου κτηνοτρόφου, ο οποίος αν μπορεί να πληρώσει θα εξυγιαίνει τα ζώα του κι αν δεν μπορεί θα φεύγει από το επάγγελμα».
Και προσθέτει: «Το Υπουργείο αντί να ρυθμίσει τις καθυστερήσεις στις προσλήψεις κτηνιάτρων, που με τη βοήθεια ευρωπαϊκών προγραμμάτων αναλάμβαναν την αντιμετώπιση των ζωονόσων, έκαναν ελέγχους και ταυτοποίηση των ζώων, αναγκάζει τους Έλληνες κτηνοτρόφους να πληρώνουν από την τσέπη τους ιδιώτες κτηνίατρους για αυτές τις εργασίες. Ακόμη η αιγοπροβατοτροφία στη χώρα μας είναι σε μεγάλο βαθμό εκτατική και εξασκείται σε ορεινές ή νησιώτικες περιοχές, κάτι που ίσως στο ΥπΑΑΤ δεν το γνωρίζουν. Ποιος ιδιώτης κτηνίατρος θα μπορεί να πηγαίνει στα ορεινά χωριά ή στα μικρά νησιά για αν ελέγχει κοπάδια με μικρό αριθμό ζώων και με τι αντίτιμο; Αυτό το μέτρο το εφάρμοσε η Αγγλία αλλά όταν αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με ζωονόσους ζητούσε την συνδρομή των κρατικών υπηρεσιών της ΕΕ. Το θετικό είναι ότι οι ίδιοι οι Έλληνες κτηνοτρόφοι είναι δίπλα μας και ζητάνε τη στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών με κτηνίατρους».

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΕΓΔΥ αναφέρει τα εξής:

«Ενημερωθήκαμε τυχαία και χωρίς να μας δοθεί με τον θεσμικό τρόπο διαβούλευσης που προβλέπεται, ότι στο Κυρωτικό νομοσχέδιο, που προωθεί το ΥΠΑΑΤ στη Βουλή για ψήφιση εντός των επόμενων ημερών, προστέθηκαν τα άρθρα 62 και 64 ,παρ.8 που εισάγουν το νεοφανές σχήμα του «ιδιώτη κτηνιάτρου εκτροφής».

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ και συγκεκριμένα ο Αναπληρωτής Υπουργός, απαξιώνοντας την Πανελλήνια Ένωση Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΚΔΥ) που εκπροσωπεί όλους τους κτηνιάτρους δημοσίους υπαλλήλους και παρ’ όλες τις πρότερες υποσχέσεις για ενημέρωση και συνεργασία, πρόσθεσε εν κρυπτώ στο σχέδιο νόμου τις παραπάνω διατάξεις και αρνήθηκε οποιαδήποτε συνεργασία με το Δ.Σ. Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή στάση και την αλαζονική συμπεριφορά απέναντι στην Ένωσή μας.

Οι παραπάνω διατάξεις προέκυψαν από την συνεργασία μεμονωμένων υψηλόβαθμων στελεχών της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής με ιδιώτες κτηνιάτρους με σκοπό τον αποκλεισμό της Δημόσιας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας από την δωρεάν εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου της χώρας και την προοδευτική διάλυση/εξαφάνιση των δημόσιων κτηνιατρικών υπηρεσιών.

Έτσι σύμφωνα με προτεινόμενα άρθρα 62 και 64 παρ. 8 υποχρεώνεται κάθε κτηνοτρόφος να προσλάβει ιδιώτη «κτηνίατρο εκτροφής», τον οποίο και θα πληρώνει. Μέσα σε αυτούς τους σκοτεινούς καιρούς για τη χώρα μας, αντί να ληφθούν μέτρα για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, ώστε να αποτελέσει σημείο επανεκκίνησης της οικονομίας, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ επιβάλλει ένα ακόμη δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος, με αποτέλεσμα οι μικρές κτηνοτροφικές μονάδες να μην μπορούν να επιβιώσουν.

Η Ε.Ε. έχει καταδικάσει τη χώρα μας για έλλειψη κτηνιάτρων στις Κτηνιατρικές Δημόσιες Υπηρεσίες και πρόσφατα επανέλαβε τις συστάσεις της για την στελέχωση τους. Η σημερινή κυβέρνηση, συνεχίζοντας τις πολιτικές των προκατόχων της, αντί να ανταποκριθεί στην προφανέστατη ανάγκη να καλυφθούν οι κενές θέσεις με μόνιμο κτηνιατρικό προσωπικό, ώστε να αποτραπεί η πορεία αποδυνάμωσης παραχωρεί τις αρμοδιότητες σε ιδιώτες (ξεχνώντας ότι πρόκειται για δημόσιες ελεγκτικές υπηρεσίες πρόκειται και όχι για ΔΕΚΟ).

Επίσης παρότι είναι σε ισχύ ΚΥΑ για το πρόγραμμα καταπολέμησης του Μελιταίου πυρετού που προβλέπει ότι όπου δεν υπάρχουν Δημόσιοι κτηνίατροι, να συνάπτεται σύμβαση από την τοπική Υπηρεσία με ιδιώτες κτηνιάτρους, για την κάλυψη των αναγκών των εμβολιασμών, εντούτοις η πολιτική ηγεσία προχωράει στον πλήρη αποκλεισμό των Δημόσιων κτηνιάτρων από την εξυγίανση των εκτροφών .
Όσον αφορά τις συγκεκριμένες διατάξεις η ΠΕΚΔΥ επισημαίνει:
  • Η διάταξη του άρθρου 62 και 64 παρ. 8 αντίκειται στην Κοινοτική Νομοθεσία διότι ο ιδιώτης κτηνίατρος σύμφωνα με την οδηγία 64/432/ΕΟΚ όπως ορίζεται στο άρθρο 14 παρ. 3 τμήμα Β, υπόκειται στον έλεγχο της αρμόδιας αρχής και πρέπει να πληροί τις ακόλουθες απαιτήσεις… ιι) να μην έχει δεσμούς οικονομικούς ή οικογενειακούς με τον ιδιοκτήτη ή τον υπεύθυνο της εκμετάλλευσης. Η προώθηση του ιδιώτη «κτηνίατρου εκτροφής» που αμείβεται από τον κτηνοτρόφο είναι αντίθετη και με τη διάταξη του Καν. (ΕΚ) 882/2004 περί σύγκρουσης συμφερόντων ελέγχου (ελεγκτή και ελεγχόμενου). Ειδικότερα αναφέρεται στο άρθρο 4. ορισμός των αρμόδιων αρχών και κριτήρια λειτουργίας, παρ. 2 «Οι αρμόδιες αρχές μεριμνούν…β) ώστε το προσωπικό που διενεργεί τους επίσημους ελέγχους να μην επηρεάζεται από συγκρούσεις συμφερόντων».
  • Στο άρθρο 62 αναφέρεται πως ο κτηνίατρος εκτροφής είναι υποχρεωμένος να τηρεί το φαρμακευτικό μητρώο της εκτροφής. Την υποχρέωση όμως αυτή βάση της ισχύουσας νομοθεσίας την έχει ο κτηνοτρόφος. Επίσης στο ίδιο άρθρο αναφέρεται πως ο κτηνίατρος εκτροφής θα χορηγεί τις βεβαιώσεις γάλακτος, οι οποίες όμως έχουν αντικατασταθεί από την βεβαίωση πραγματοποίησης του εμβολιακού προγράμματος. Από τα παραπάνω φαίνεται πως οι συντάκτες - υψηλόβαθμοι υπηρεσιακοί παράγοντες - αγνοούν βασικά σημεία της ισχύουσας νομοθεσίας για την εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου.
  • Δε διασφαλίζεται σίγουρος αριθμός «κτηνιάτρων εκτροφής», αφού όπως είναι απόλυτα φυσικό, όλα εναπόκεινται στις διαθέσεις και στη θέληση των συναδέλφων που θα ζητήσουν να κριθούν σαν τέτοιοι. Ακόμη κι αν κάποιοι υπογράψουν σύμβαση για να αναλάβουν σαν «κτηνίατροι εκτροφής», δεν είναι καθόλου σίγουρο αν θα την κρατήσουν μέχρι το τέλος. Ας μας εξηγήσουν οι Γενικοί Διευθυντές (συνάδελφοι) και ο κ. Υπουργός πόσοι ιδιώτες κτηνίατροι θα πάνε να εμβολιάσουν ζώα στην Πίνδο, στην ορεινή Πελοπόννησο, στην Δυτική Μακεδονία, στην Ήπειρο, στον Κάβο Ντόρο, στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, όταν δεν υπάρχουν προσφορές ούτε στις παρυφές των μεγάλων πόλεων για τέτοιες δουλειές; Το ότι θα υπάρξει μια αναπόφευκτη εγκατάλειψη κάποιων τέτοιων συμβάσεων, προσθέτει επιπλέον προβλήματα στις δημόσιες κτηνιατρικές υπηρεσίες, οι οποίες δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν, επειδή τοπικά είχαν κάνει άλλους προγραμματισμούς και θα τους προκύπτουν νέες καταστάσεις.
  • Το σχέδιο νόμου προβλέπει ούτε λίγο ούτε πολύ, την ανάθεση στους «κτηνιάτρους εκτροφής» όλων των κτηνιατρικών αρμοδιοτήτων και όχι απλώς την εφαρμογή προγραμμάτων. Από αυτή τη διατύπωση, φαίνεται ότι οι συντάκτες του σχεδίου έχουν πλήρη άγνοια του τι σημαίνουν πρακτικά οι κτηνιατρικές αυτές αρμοδιότητες και τι απαιτήσεις έχουν.
Θα πρέπει επίσης να γνωστοποιήσουμε πως η μη ολοκλήρωση του προγράμματος Μελιταίου Πυρετού αιγοπροβάτων και των άλλων προγραμμάτων εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου δεν οφείλεται στην αδράνεια των κτηνιάτρων των Περιφερειακών Ενοτήτων αλλά στην μη έγκαιρη πρόσληψη του εποχιακού προσωπικού και την μη έγκαιρη προμήθεια των εμβολίων από το ΥΠΑΑΤ.
Θεωρούμε ότι αυτές και μόνο οι πλευρές επαρκούν για να καταδείξουν το τι είδους προβλήματα θα λύσει η εφαρμογή του «κτηνιάτρου εκτροφής». Φοβόμαστε δε, ότι μετά από ακόμα 1-2 άσκοπα χαμένα χρόνια μετά τη εφαρμογή του, το ζωικό κεφάλαιο της χώρας θα βρίσκεται ακόμα πιο πίσω υγειονομικά απ’ ότι είναι σήμερα, έτσι που να χρειάζεται να διανυθεί μελλοντικά ακόμα μεγαλύτερη απόσταση για να καλυφθεί το επιπλέον κενό.

Ταυτόχρονα, η ιδιωτικοποίηση των προγραμμάτων φέρνει την άμεση επιβάρυνση του παραγωγού για να καλυφθεί το κόστος τους. Αντί η εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου να αποτελεί πρόβλημα που απαιτεί εθνική στρατηγική για την αντιμετώπισή του, σταδιακά θα μετατραπεί σε πρόβλημα καθενός μεμονωμένου κτηνοτρόφου, ο οποίος αν μπορεί να πληρώσει θα εξυγιαίνει τα ζώα του κι αν δεν μπορεί θα φεύγει απ’ το επάγγελμά του, μειώνοντας αντίστοιχα την αυτάρκεια της χώρας στα κτηνοτροφικά προϊόντα. Σε όλα αυτά θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η απασχόληση των μόνιμων κτηνιάτρων στην , εποπτεία και έλεγχο των ιδιωτών κτηνιάτρων, η οποία με τα σημερινά δεδομένα, λόγω ελλείψεως προσωπικού και μέσων δε μπορεί να είναι επαρκής, θέτοντας σε αμφισβήτηση τις παρεχόμενες υπηρεσίες από αυτούς.

Η θέση της ΠΕΚΔΥ είναι: «η εφαρμογή των προγραμμάτων πρέπει να υλοποιείται από μόνιμο προσωπικό ή εποχιακό υπό την άμεση καθημερινή καθοδήγηση, συνδρομή και εποπτεία μόνιμων κτηνιάτρων και επιβάλλεται η καθημερινή καταγραφή των στοιχείων καθώς και των υγειονομικών μεταβολών στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Επίσης, οι πληροφορίες για την τροφική αλυσίδα πρέπει να καταγράφονται και να κοινοποιούνται άμεσα και αξιόπιστα. Τα παραπάνω θα πρέπει να έχουν μία συνέχεια σε βάθος χρόνου και να μη διακυβεύεται η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των προγραμμάτων με την εναλλαγή των ιδιωτών κτηνιάτρων ανάλογα με τα οικονομικά τους συμφέροντα Επίσης θα πρέπει να αξιοποιείται η εκπαίδευση που λαμβάνουν οι συνάδελφοι στην υλοποίηση των προγραμμάτων καθώς και η εμπειρία τους ,έτσι που να δημιουργηθούν στελέχη ικανά για την αντιμετώπιση κρίσεων στον τομέα της Υγείας των ζώων και της Δημόσιας Υγείας ,όπως αυτές της Λύσσας και της Ευλογιάς που πρόσφατα προέκυψαν στη χώρα μας.
Η ΠΕΚΔΥ προτείνει να γίνονται οι αναγκαίες προσλήψεις εποχιακού προσωπικού, κεντρικά από το ΥΠΑΑΤ, την κατάλληλη εποχή και να αποστέλλονται στις Π.Ε., ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Επιπροσθέτως, οι συνάδελφοι Δημόσιοι κτηνίατροι, που στους «κτηνιάτρους εκτροφής» προσδοκούν τη μετατόπιση μέρος του αντικειμενικά δύσκολου και πολλαπλού έργου τους, ας έχουν υπόψη τους, ότι η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας, είναι οι ιδιώτες κτηνίατροι να ασκήσουν αρχικά την εφαρμογή της εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου και να επεκταθούν αργότερα σε όλους τους επίσημους ελέγχους με ότι αυτό συνεπάγεται για τη συνέχιση ύπαρξης του Δημόσιου χαρακτήρα των Κτηνιατρικών ελέγχων, την προστασία της Δημόσιας Υγείας και διασφάλιση των θέσεων εργασίας .

Επίσης καθιστούμε σαφές, πως πρόθεσή μας δεν είναι να στερήσουμε από τους συναδέλφους ιδιώτες θέσεις εργασίας, αλλά να διασφαλίσουμε το Δημόσιο Χαρακτήρα άσκησης του κτηνιατρικού επαγγέλματος στους τομείς εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου, ευζωίας και επισήμων ελέγχων».
Καλούμε τους συναδέλφους, τους κτηνοτροφικούς συνδέσμους, τους κτηνοτρόφους, το ΓΕΩΤΕΕ, να ανατρέψουν την ιδιωτικοποίηση της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας. Ζητούμε από τον κ. Υπουργό να αποσύρει άμεσα το άρθρο 62 και 64 παρ. 8 από το Κυρωτικό Νομοσχέδιο».agrotypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΚΑΘΡΕΦΤΗΣπελλας Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.