Σημαντικά Νέα

Α΄ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ: Για το δικαίωμα στη μόρφωση

Τις εκπαιδευτικές δυσκολίες που παρουσιάζει ο 14χρονος γιος της που αντιμετωπίζει μαθησιακά προβλήματα και συγκεκριμένα αποδεδειγμένη δυσλεξία και διάσπαση προσοχής, κατήγγειλε χτες  μητέρα της περιοχής.
Σύμφωνα με την ίδια, το γεγονός ότι εδώ και λίγες ημέρες τα δύο τμήματα της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου της Άγρας έχουν συμπτυχθεί σε ένα, το οποίο αποτελείται πλέον από 28 παιδιά, δυσκολεύει κατά πολύ τόσο το γιο της, όσο και τους υπόλοιπους μαθητές, μεταξύ των οποίων και άλλοι δύο με μαθησιακές δυσκολίες.
Με προχτεσινό της έγγραφο προς την Εισαγγελία Μυτιλήνης, η συγκεκριμένη μητέρα ζήτησε ....   μάλιστα να διερευνηθεί το κατά πόσο με την κατάσταση αυτή, διαφυλάσσονται τα δικαιώματα των παιδιών, δεδομένου ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, όταν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες σε ένα τμήμα, προβλέπεται ο διαχωρισμός του.
Τέσσερα παιδιά έχει η συγκεκριμένη μητέρα από την Άγρα και τα τέσσερα έχουν διαγνωστεί από το Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Λέσβου με μαθησιακές δυσκολίες. Το ένα από αυτά πηγαίνει στο Δημοτικό της Άγρας, δύο στις Λυκειακές Τάξεις και ένα, ο 14χρονος γιος της, φοιτά φέτος στην Γ΄ τάξη του Γυμνασίου.
Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες τα δύο τμήματα της τάξης συμπτύχθηκαν σε ένα, με αποτέλεσμα σε μια αίθουσα να παρακολουθούν μάθημα 28 παιδιά, κάτι που, σύμφωνα με την ίδια, δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στη φοίτηση του συνόλου των μαθητών και ειδικά του γιου της, που αντιμετωπίζει δυσλεξία και διάσπαση προσοχής, καθώς κι άλλες μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και των άλλων δύο παιδιών που έχουν σχετικό πρόβλημα.
Προχτές, η μητέρα του παιδιού απέστειλε έγγραφο προς την Εισαγγελία Μυτιλήνης, ζητώντας να εξετάσει το κατά πόσο διαφυλάσσονται τα δικαιώματα των μαθητών και δη όσων αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.
«Το δημοτικό, κουτσά - στραβά το βγάλαμε», ανέφερε η ίδια στο «Ε». «Στο γυμνάσιο όμως γίνεται χαμός, αφού 28 παιδάκια της επαρχίας, μαθημένα στην εξοχή και με αρκετή φασαρία, έχουν μαζευτεί σε ένα τμήμα. Όπως ανέφερα και στην Εισαγγελία Μυτιλήνης, στις 7 Οκτωβρίου, η διευθύντρια του Σχολείου μας μάς ανακοίνωσε τη σύμπτυξη των τμημάτων. Εκτός από το δικό μου, άλλα δύο παιδιά στην ίδια τάξη αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για το λόγο αυτό, ζητώ από την Εισαγγελία να διερευνήσει το αν έχουν διαφυλαχθεί τα δικαιώματά τους, όπως προβλέπει ο Νόμος 4186 ΦΕΚ 193 17/9/2013, Άρθρο 28, Παρ. 15.»
Τρέχει παντού…
Η μητέρα υποστηρίζει ότι έχει συζητήσει ήδη και με την ΕΛΜΕ Λέσβου, η οποία με πρόσφατή της ανακοίνωση ζητούσε να λήξει «άμεσα και οριστικά» το θέμα του καταμερισμού των μαθητών στο συγκεκριμένο Σχολείο.
Συγκεκριμένα, η ΕΛΜΕ επεσήμαινε ότι «οι παλινωδίες και οι καθυστερήσεις εκ μέρους της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λέσβου έχουν επιφέρει μεγάλη αναστάτωση στην εύρυθμη λειτουργία της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας».
Η μητέρα κατήγγειλε το θέμα και στο Συνήγορο του Παιδιού, καθώς και στον Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκηση, προκειμένου να ψάξει να βρει αυτά που ορίζονται από το νόμο.
«Συζητάμε από τις 7 Οκτώβρη, φτάσαμε 16 του μήνα και δεν έγινε κάτι, συζητάμε με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Βασίλη Κοντάρα, και μας λέει να συζητήσουμε με τη διευθύντρια του Σχολείου μας. Η τελευταία κατά τη γνώμη μου κάνει ό,τι μπορεί, πραγματικά, προκειμένου να προστατεύσει το Σχολείο μας, να διασφαλίσει τα δικαιώματα των παιδιών μας», προσθέτει η μητέρα.
ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 ν.  4186/ΦΕΚ Α 193/17.09.2013,
«Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις » 
«…….15. Στην υποπερίπτωση ββ' της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 αντικαθίσταται το εδάφιο 4 ως εξής:
  «Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία, για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.»

Από το κείμενο του νόμου συνάγεται ότι η διάταξη βρίσκει εφαρμογή σε περιπτώσεις τμημάτων  κανονικών σχολείων στα οποία τυχόν να φοιτούν μαθητές εντασσόμενα στην μια ή την άλλη περίπτωση , ακριβώς για να προστατευθούν αυτοί οι μαθητές για τους οποίους είτε κρίνεται παιδαγωγικά ορθότερο να φοιτήσουν σε ένα κανονικό σχολείο με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους, είτε δεν παρέχεται πάντα η δυνατότητα να φοιτήσουν σε ειδικά σχολεία , τα οποία κατά πάσα πιθανότητα δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν. Αν η διάταξη αναφερόταν μόνο στον αριθμό μαθητών των  ειδικών σχολείων είναι λογικό ότι δεν θα μπορούσε να μπορούσε να βρεί εφαρμογή,  δεδομένου ότι  όλοι οι μαθητές αυτών των σχολείων έχουν αυξημένες ανάγκες και χρειάζονται ειδικής φροντίδας.

Έχει ισχύ για όλα τα σχολεία. Δυστυχώς στο προφορικό το μπλοκάρουν γιατί φοβούνται μήπως δεν μπορούν να ελέγξουν την κατάσταση (εμφανιστούν κενά).

Οχι μόνο λοιπόν να εφαρμοστεί η διάταξη αλλά και να υποστηριχθούν οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί.



 ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ,Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΚΑΘΡΕΦΤΗΣπελλας Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.