Σημαντικά Νέα

Α΄ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ Η Δημοκρατία στο απόσπασμα


Άρθρο 120 παρ. 2 Συντάγματος ".2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων."

Η ανάλγητη αυταρχική συμπεριφορά της μνημονιακής κυβέρνησης, άξια κληρονόμος των προηγούμενων, φτάνει το δράμα στην κορύφωσή του. Μετά το μαύρο και την εκκωφαντική σιωπή της ΕΡΤ, μετά την επιστράτευση των ...   χιλιάδων εκπαιδευτικών «επειδή σκέφτηκαν να απεργήσουν», ακολουθώντας στη σειρά και τους άλλους επιστρατευμένους που ακόμα περιμένουν να αρθεί η επιστράτευσή τους, μετά τη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων σε δημόσιο και ιδιωτικό χώρο και τους χιλιάδες απεγνωσμένους ανέργους, ήρθε η ώρα για τα τελειωτικά χτυπήματα στη δημοκρατία αυτού του τόπου αποδεκατίζοντας με σύστημα ό,τι απέμεινε από αυτήν.

Οι απολύσεις στην εκπαίδευση με τη μεθοδευμένη και στοχευμένη κατάργηση ολόκληρων τομέων της πολύπαθης, έτσι κι αλλιώς, τεχνικής εκπαίδευσης, δεν είναι χτύπημα μόνο στις χιλιάδες εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους. Είναι χτύπημα σε όλο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, που χρόνια τώρα χτυπιέται ανελέητα με στόχο τη συκοφάντηση και την αποδυνάμωσή του μέχρι την τελική εξόντωσή του. Και η τελική του εξόντωση είναι πλέον η πραγματικότητα μπροστά μας.


Η κατάργηση τομέων στην τεχνική εκπαίδευση δεν πετάει στον δρόμο μόνο τους εκπαιδευτικούς των 52 ειδικοτήτων που ανακοινώθηκαν, λες και επρόκειτο για αριθμούς κλήρωσης. Η κατάργηση των συγκεκριμένων τομέων τινάζει στον αέρα χιλιάδες μαθητές που τους επέλεξαν σαν δρόμο στη ζωή τους, δυναμιτίζει οικογένειες που νόμιζαν ότι δόθηκε και στα παιδιά τους μια ευκαιρία να προχωρήσουν και να δημιουργήσουν, φέρνει σε απόγνωση γονείς οι οποίοι αδυνατούν να πληρώσουν τα δίδακτρα στον ιδιωτικό τομέα που με τόση χλιδή και υπερηφάνεια εγκαινιάζει ο υπουργός Παιδείας, ο ίδιος που έχει φροντίσει και για την πελατεία τους. Και πάνω απ' όλα, το χτύπημα στο δημόσιο σχολείο, σήμερα με την κατάργηση συγκεκριμένων κλάδων και αύριο ποιος ξέρει ποιων άλλων και σε ποιο επίπεδο, χθες με την κατάργηση ολόκληρων τμημάτων των ΑΤΕΙ, την ελλιπή χρηματοδότησή τους, την έλλειψη δημοκρατίας στο σχολικό περιβάλλον, τη χειραγώγηση εκπαιδευτικών κάτω από τον ζυγό, «γιατί δεν χρειάζεται να τους δίνουμε αέρα», όλα αυτά δεν είναι χτύπημα μόνο στο δημόσιο σχολείο.

Όταν χτυπάς την Παιδεία, χτυπάς τη Δημοκρατία, όταν υποσκάπτεις τον Πολιτισμό με κάθε μέσο, χτυπάς τη Δημοκρατία. Και αυτό, το πολιτικό σύστημα το γνωρίζει καλά και το εφαρμόζει συστηματικά και στοχευμένα επί χρόνια. Το ζήτημα είναι αποκλειστικά πολιτικό. Όταν σου στερούν τους δασκάλους, όταν στερούν τον πολιτισμό που σε μεγάλωσε, σε δυνάμωσε και σε στέριωσε σαν πολίτη, σαν λαό, σαν χώρα, όταν σε εξαθλιώνουν σαν άνθρωπο και αξιοπρέπεια, όταν σου στερούν το όνειρο, σου στερούν τη Δημοκρατία, για την οποία οι γονείς μας, οι γείτονές μας, εμείς οι ίδιοι αγωνιστήκαμε και αγωνιούμε.

Ζουν ανάμεσά μας ακόμη οι βασανισμένοι, οι εκδιωγμένοι, όσοι κατέστρεψαν και ταυτόχρονα ανάστησαν τις ζωές τους γι' αυτήν την πολυπόθητη Δημοκρατία που είναι η ανάσα γι' αυτόν τον λαό και ο όρος ύπαρξης τους. Αυτή η σημαντική λεπτομέρεια διέφυγε από τις μνημονιακές κυβερνήσεις και θα την βρουν μπροστά τους.

*Η Βούλα Φιριπή είναι εκπαιδευτικός-νομικός, αιρετός ΠΥΣΔΕ Ν. Χαλκιδικής & ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.
Posted: 02 Sep 2013 11:19 AM PDT
Ειδικότερα, το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής κρίνει:
το άρθρο 76 για την συγκρότηση Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ το Επιστημονικό Συμβούλιο επισημαίνει ότι «εγείρει προβληματισμό» αν κάμπτεται η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ. Οι παρεμβάσεις που γίνονται «δεν φαίνεται να συνάδουν πλήρως» προς τις εγγυήσεις του Συντάγματος, καθώς και προς την προστασία της οικονομικής αυτοτέλειά τους, τονίζει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής.
για το άρθρο 90 που αφορά την διαθεσιμότητα και την εφεδρεία έχουν εκδοθεί πολλές αποφάσεις πρωτοβάθμιων δικαστηρίων που αναφέρουν ότι παραβιάζεται το Σύνταγμα και η Συνθήκη για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, και καμία ανώτερου ή ανώτατου δικαστηρίου.

Για την παράγραφο 1 του άρθρου 90, που δίνει στον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τον αρμόδιο υπουργό τη δυνατότητα να καταργούν θέσεις ανά κατηγορία κλάδο ή ειδικότητα, το Επιστημονικό Συμβούλιο τονίζει ότι η εξουσιοδότηση πρέπει να είναι «ειδική και ορισμένη» και να περιλαμβάνει συγκεκριμένο αριθμό θεμάτων.

«Η εξουσιοδότηση είναι αντισυνταγματική όταν κρίνεται γενική και αόριστη», προσθέτει και υπογραμμίζει ότι «δεν στοιχειοθετείται το ορισμένο των εξουσιοδοτήσεων» στους υπουργούς.

Την ίδια επισήμανση για αντισυνταγματικότητα κάνει και για την δυνατότητα στον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης να αξιολογεί τους εργαζόμενους.

Για την κατάργηση οργανικών θέσεων των ΟΤΑ με υπουργικές αποφάσεις, τονίζεται ότι κάμπτεται η διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ που προστατεύεται από το Σύνταγμα.
για το άρθρο 91 ότι με την κινητικότητα ενδεχομένως παύει ο συνταγματικά κατοχυρωμένος θεσμός των μεταθέσεων των δημοσίων υπαλλήλων.
για την παροχή ασυλίας στα μέλη του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (άρθρο 74) η Επιστημονική Υπηρεσία υπογραμμίζει ότι είναι «μαχητό» το τεκμήριο που εισάγει το νομοσχέδιο ότι οι αποφάσεις των μελών του ΤΧΣ είναι συμφέρουσες προς το δημόσιο και προτείνει να εισαχθούν αναλυτικά «κανόνες επιμελούς διαχείρισης».
στα άρθρα 16, 29, 40, 43 για τους συντελεστές επιβολής φόρου δεν περιλαμβάνεται αφορολόγητο κλιμάκιο. «Η κατάργηση του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος ή η θέσπιση αφορολόγητου ποσού εισοδήματος το οποίο είναι χαμηλότερο από το ελάχιστο όριο διαβίωσης ενδεχομένως δεν είναι συμβατή με την αρχή της φορολόγησης βάσει της φοροδοτικής ικανότητας, τον σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την υποχρέωση προστασίας της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας». Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το κατώφλι κινδύνου φτώχειας είναι 6.591 ευρώ ετησίως ανά άτομο. Επίσης για την χορήγηση του ΕΚΑΣ τα κριτήρια είναι 9.884,11 ευρώ ατομικό εισόδημα και 15.380,90 οικογενειακό.
στο άρθρο 7 για το φορολογητέο εισόδημα «ανακύπτει ζήτημα ως προς το εάν η εφαρμογή διαφορετικής κλίμακας φορολογικών συντελεστών ανά κατηγορία εισοδήματος συνάδει προς τις αρχές της καθολικότητας του φόρου και της φορολόγησης με βάση την φορολογική ικανότητα». Το φορολογικό σύστημα «άγει σε διαφορετική φορολογική επιβάρυνση εισοδημάτων ιδίου ύψους αναλόγως της πηγής από την οποία προέρχονται».
στο άρθρο 4 για τις διατάξεις που αφορούν τον έλεγχο στις offshore: «η γενικότητα και η ευρύτητα που είναι διατυπωμένα τα προτεινόμενα κριτήρια είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσουν ανασφάλεια δικαίου, ιδίως σε αλλοδαπά νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται ή διατηρούν επενδύσεις στην Ελλάδα». Το Επιστημονικό Συμβούλιο προτείνει στην κυβέρνηση «να περιλαμβάνει περισσότερο εξειδικευμένα και χρονικώς προσδιορισμένα κριτήρια».
στο άρθρο 5 για τους κανόνες πηγής, που προσδιορίζουν το αντικείμενο του φόρου ως προς τη χωρική του διάσταση, το Επιστημονικό Συμβούλιο, τονίζει ότι δεν πρέπει να αναφέρονται «αναλυτικά μεν, ενδεικτικά δε», όπως κάνει η αιτιολογική έκθεση, αλλά «συστηματικώς και ανά κατηγορίες εισοδήματος».
υπάρχει ασυμφωνία στα άρθρα 4 και 6, καθώς τα ίδια νομικά περιστατικά (δηλαδή η άσκηση διοίκησης της αλλοδαπής επιχείρησης στην Ελλάδα) «άγουν σε διαφορετικές συνέπειες». Στο άρθρο 6 άγει σε μόνιμη εγκατάσταση της αλλοδαπής επιχείρησης στην Ελλάδα, ενώ στο άρθρο 4 στον χαρακτηρισμό της ως φορολογικού κατοίκου της Ελλάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΚΑΘΡΕΦΤΗΣπελλας Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.